Najnowsze artyku造, 軼i庵i i pomoce ekonomiczne. Baza - uczelnie i szko造 wy窺ze.

Artyku造
 Dzia豉j przez zaskoczenie

Zdefiniowanie poj璚ia "Ambient Media" jest bardzo trudne, poniewa g堯wn ide tej formy marketingu jest niekonwencjonalno嗆. S to zazwyczaj realizacje jednorazowe - raz wykorzystany pomys przestaje by ambientem.

Definicja i wyznaczniki Ambient Media to bardzo dynamiczna forma marketingu, kt鏎a 陰czy w sobie dziedziny ATL* i BTL**. Co, co jeszcze niedawno zalicza這 si do tej kategorii (jak na przyk豉d reklama na autobusach czy tramwajach) jest ju zwyk陰 reklam outdoorow. Aby zaliczy reklam do Ambient Media musi ona spe軟ia przynajmniej jedn z kilku cech:

  • niestandardowe wykorzystanie istniej帷ych no郾ik闚,
  • wykorzystanie przestrzeni kontekstowej - 簑bry wychodz帷e z lasu (Piwo 真br),
  • wykorzystanie wn皻rz w powi您aniu z ich funkcj, na przyk豉d reklama Stop Piratom Drogowym PZU na szlabanach,
  • interakcja z otoczeniem,
  • interakcja z no郾ikiem reklamowym, na przyk豉d kampania Velvet z wielkimi, pneumatycznymi labradorami, z kt鏎ymi rodzice robili dzieciom zdj璚ia,
  • nowe technologie, na przyk豉d wykorzystanie technologii bluetooth do 軼i庵ania dzwonk闚 i tapet na telefon kom鏎kowy, eksponowanych na no郾iku reklamowym***.

Reklama na ko豉ch autobusu na pewno zwraca uwag, jednak sukces ambientu nie zale篡 zawsze od no郾ika reklamowego. Czasami wa積iejszy jest kontekst, wykorzystanie otoczenia - budynku czy drzew. Nawet je郵i taka reklama umieszczana jest tylko w jednym miejscu w ca貫j Polsce, to i tak mo瞠 osi庵n望 zamierzony skutek. Po co tak "kombinowa"? Jednym z powod闚 si璕ania po Ambient Media jest pr鏏a dotarcia do okre郵onych odbiorc闚. Grupy te charakteryzuj si zazwyczaj niech璚i do tradycyjnych form reklamy b康 pozostaj na nie niewra磧iwi. Co zaskakuj帷ego i nietypowego nie tylko przyci庵a ich uwag, ale dodatkowo wzbudza zainteresowanie. Wykorzystywane no郾iki reklamowe lub miejsca umieszczenia reklamy s 軼i郵e powi您ane z wybran grup docelow. Ciekawe przyk豉dy:

  • zamarzni皻y samoch鏚 w centrum Londynu - VW Polo sta這 si atrakcj turystyczn i ciekawostk w mediach,
  • kubki z kaw na dachu samochodu - zapominalski kierowca? Nie, to reklama Starbucks na ulicach Nowego Yorku,
  • wielka gra planszowa promuj帷a maraton warszawski - ludzie jako pionki,
  • piecz徠ki na d這niach m這dych ludzi przystawiane podczas wej軼ia do klubu by造 reklam p造t CD (darmowego dodatku do brytyjskiej gazety Guardian),
  • kampania launchowa Heyah - czarne trabanty z czerwon 豉p, ambulanse z hostessami i "apteczk" (krem do opalania "Bezspieka", "Heyapiryna" oraz prezerwatywa "Wpadochron")
  • Ambient media w Chinach jako reklama spo喚czna. Pr鏏uj帷 zapobiec kradzie穎m w豉z闚 軼iekowych (powoduj帷ych wypadki - w tym 鄉iertelne), do dziur po w豉zach domalowano w霩ek inwalidzki (znak niepe軟osprawno軼i).

Ambienty a klasyka Agencje reklamowe coraz ch皻niej si璕aj po Ambient Media, a klienci s coraz bardziej do nich przekonani. Jednak z pewno軼i nie zast徙i tradycyjnych form reklamy - prasowej, telewizyjnej i radiowej. S one jedynie uzupe軟ieniem promocji, pozostawiaj帷ym dobre wra瞠nie i zostaj帷ym w pami璚i. Czasami ambienty traktowane s jako "kampania reklamowa kampanii reklamowej" - w ko鎍u o nietypowej promocji napisze prasa, b璠 o niej m闚ili w bran篡 czy w mediach.












*standardowe formy promocji

**promocja skierowana zazwyczaj do konkretnego odbiorcy i pomijaj帷a masowe 鈔odki przekazu

***毒鏚這: Wikipedia

Anna Smolarz



W ramach sposob闚 wyznaczania bud瞠tu reklamowego wyr騜nia si pi耩 podstawowych metod: metoda AYCA, metoda konkurencyjna, metoda procentu od obrotu, metoda SoV oraz metoda zadaniowa.



Raport Digital Young zosta przygotowany przez Ad-Vice i powsta na podstawie badania, kt鏎e zosta這 przeprowadzone w dniach 16-29 maja 2011 roku, na pr鏏ie 2065 os鏏. Badaniu zostali poddani internauci korzystaj帷y z witryn wchodz帷ych w sk豉d pakietu DY (m.in. mistrzowie.org, komixxy.pl, demotywatory.pl).



Rosn帷a rola dwukierunkowej komunikacji w Internecie oraz otwarcie spo貫cze雟twa na nowe technologie powoduje, 瞠 jednym z priorytet闚 strategii rozwoju uczelni wy窺zej jest zaprojektowanie, wdro瞠nie i zarz康zanie w pe軟i funkcjonalnym i u篡tecznym serwisem internetowym.



Sp鎩na strategia marketingowa uczelni wy窺zej jest nieodzownym elementem efektywnych dzia豉 maj帷ych na celu kreowanie wizerunku, prezentacj oferty edukacyjnej, rekrutacj kandydat闚 na studia oraz komunikacj ze studentami.



Obecnie internet jako medium jest najszybszym i najwi瘯szym 廝鏚貫m informacji, przez co wp造wa na zmiany zachowa biznesowych, przejmuj帷 coraz to wi璚ej obowi您k闚 z tradycyjnych kana堯w informacji (radio, prasa, telewizja), rozszerzaj帷 ich funkcje o interaktywno嗆, kt鏎a nie jest dost瘼na w 瘸dnym innym medium. Interaktywno嗆 to najbardziej wyr騜niaj帷a cecha internetu, dzi瘯i kt鏎ej jego funkcje zdobywaj tak wielk popularno嗆 i skuteczno嗆.



Rynek jest jak pole naje穎ne minami, konsumenci s nieufni, a dziennikarze jak krwio瞠rcze piranie czyhaj tylko na tw鎩 jeden, jedyny malutki b陰d. W chwili kryzysu trzeba reagowa natychmiastowo, stan望 do wy軼igu z dziennikarzami i dotrze do klient闚 szybciej ni oni, bo nawet godzina zw這ki mo瞠 pogrzeba mark na zawsze.



Ile razy poszed貫 do sklepu po jedn rzecz, a wr鏂i貫 z torb pe軟 niepotrzebnych zakup闚? Jak cz瘰to widz帷 reklam, my郵isz: „Musz to mie!”? Specjali軼i od marketingu dobrze wiedz, co zrobi, by przekona Ci, 瞠 promowany przez nich produkt jest najlepszy i niezb璠ny by poczu si szcz窷liwy.



Ka盥ego dnia robisz zakupy, czasem chodzisz do kina, do fryzjera, na basen. Czy cho raz, korzystaj帷 z d鏏r i us逝g zastanawia貫 si, do jakiej grupy konsument闚 nale篡sz? Mo瞠 kupujesz natr皻nie lub jeste konsumentem patologicznym? Czy znasz swoje uprawnienia i korzystasz z nich?



Najnowsze badania rynkowe przeprowadzone w鈔鏚 pracownik闚 firm pokazuj, 瞠 jednym z najwa積iejszych czynnik闚 decyduj帷ych o atrakcyjno軼i pracodawcy jest kultura organizacyj-na firmy. Obok stabilno軼i zatrudnienia, wysoko軼i wynagrodzenia oraz szans rozwoju, warto軼i i normy post瘼owania firmy powinny by postrzegane przez osoby odpowiedzialne za jej funk-cjonowanie jako istotny element dzia豉lno軼i oraz czynnik, kt鏎y mo瞠 mie znacz帷y wp造w na wyb鏎 danej firmy jako przysz貫go pracodawcy.



Czy to mo磧iwe, 瞠 pracodawca mo瞠 by postrzegany jako produkt? Jak czekolada czy pralka? Obecnie to pracownik wybiera, gdzie chce pracowa i du篡 wp造w na te decyzje maj zar闚no elementy racjonalne, jak i emocjonalne. Dlatego dla firm coraz wa積iejsze jest zbudowanie takiego wizerunku, kt鏎y przyci庵nie potencjalnych pracownik闚.



Czy to mo磧iwe, 瞠 pracodawca mo瞠 by postrzegany jako produkt? Jak czekolada czy pralka? Obecnie to pracownik wybiera, gdzie chce pracowa i du篡 wp造w na te decyzje maj zar闚no elementy racjonalne, jak i emocjonalne. Dlatego dla firm coraz wa積iejsze jest zbudowanie takiego wizerunku, kt鏎y przyci庵nie potencjalnych pracownik闚.